سریال دختر کوچک طبل زن، یکی از مینی سریال های خوب ساخته شده در سالهای اخیر است که کمتر به آن توجه شده است . سریال ها در حال تبدیل شدن به یک از قسمتهای مهم فیلم دیدن ما هستند.

خوشبختانه مینی سریالها این وسط به دادمان رسیده اند و ما را از نگرانی دنبال کردن سریالهای طولانی و از آن نگران کننده تر نگرانی نیمه کاره رها کردن این سریال ها رهانیده اند.

سریال دختر کوچک طبل زن بر اساس رمانی از جان لوکاره بزرگ نوشته شده است. رمانهای جان لوکاره که چندتا از آنها را در وبلاگ معرفی کرده ام انصافا جاندار و خواندنی هستند. سریال دختر طبل زن هم بر اساس موضوعی کمتر به آن پرداخته نوشته شده است. رمان بر اساس تلاش سازمان جاسوسی اسرائیل برای نفوذ در گروهی فلسطینی که بر علیه اسرائیل در خاک اروپا فعالیت می کند نوشته شده است. بازیگران خوب انتخاب شده اند و در بازی خود درخشان عمل می کنند. همان پیچیدگی و واقع گرایی همیشگی در رمانهای جان لوکاره اینجا هم به چشم میخورد. داستان در کشورهای مختلف اروپا، اسرائیل و لبنان پیگیری میشود و مانند بسیاری از رمان های جاسوسی کلکسیونی از مناطق جغرافیایی مختلف است.

برای من بازی Florence Pugh ، Alexander Skarsgård در مقابل هم بسیار جذاب بود و هر دو بازی خوبی به نمایش گذاشتند.

سریال در 6 قسمت در سال 2018 ساخته شده است و دیدنش برای طرفداران ژانر جاسوسی جالب توجه است. تعلیق و دودلی و غیرقابل پیش بینی بودن کاراکترها  سریال را جذاب تر کرده است. درمورد این سریال  برای اولین بار در وبلاگ یک پزشک خواندم.

مطالب مرتبط :

معرفی سریال The Americans

معرفی کتاب پیله ور، خیاط، سرباز، جاسوس نوشته جان لوکاره

معرفی کتاب جاسوسی که از سردسیر آمد نوشته جان لوکاره