آیا می خواهید ارزهای دیجیتال را به سبد سرمایه گذاری خود اضافه کنید ؟

این چهار سوال مهم است که باید از خودتان بپرسید.

در مورد سرمایه گذاری در رمز ارزها باید یک نکته مهم را بدانید ، اینکه سوار یک رولر کوستر هستید؛ قیمتها با سرعت ، گاهی در یک دقیقه تغییر می کنند ، حتی با یک توئیت ایلان ماسک. برخی از مردم خوش شانس هستند ولی قسمت عمده ای از آنان زیان میکنند. ( این را یک نویسنده اینستاگرامی ارزهای دیجیتال نوشته است ؛ investdiva@) . اگر از آن دسته سرمایه گذارانی هستید که به سرمایه گذاری آهسته و رشد پیوسته اعتقاد دارید ، برای دوران بازنشستگی خودتان ؛ ممکن است ریسک های کوتاه مدت رمز ارزها ارزش پذیرفتن را در مقابل رشد بلندمدتشان داشته باشد ، در صورتی که شما را از بقیه سرمایه گذاری های پایه باز ندارد.

بهتر است تا اهداف تان را قبل از ورود به بازار رمز ارزها روشن کنید.

اجازه بدهید تا در مورد چند مفهوم پایه رمز ارزها صحبت کنیم . هزاران رمز ارز در بازار وجود دارد. بیت کوین که پرچمدار رمز ارزها در بازار است ، خودش را نسبت به بقیه رمز ارزهای غیر قابل پیش بینی ؛ با ارزش تر نشان داده است. رمز ارزها بر پایه هسته غیر مترکز ، آنچه اصطلاحا DiFi نامیده میشود ، بنا شده اند و از دسترس دولت ها برای کنترل دور هستند. عدم کنترل دلتی منافع بسیاری دارد ، اما میتواند ، ریسک های غیر قابل قبولی هم داشته باشد.

قوانین پایه رمز ارزها

چیزهای زیادی در سال 2020 یاد گرفتیم. هر داستانی که در مورد بیکاری نیروی کار در بازار میشنویم در حقیقت تلنگری است بر واقعیت اهمیت داشتن پس انداز. از آنجایی که رمز ارزها ریسکی تر از دیگر سرمایه گذاری های معمول هستند، این مسئله ذهنمان را روشن می کند که جایگاه واقعی رمز ارزها در یک سرمایه گذاری برای دوران بازنشستگی مان می تواند کجا باشد .ما با 20 کارشناس سرمایه گذاری در مورد رمزارزها صحبت کردیم، در مورد نکاتی که مردم باید قبل از خرید رمز ارزها به آن توجه کنند. نکاتی که برای اینکه در یک طرح سرمایه گذاری برای بازنشستگی تان بهتر است روی آن تمرکز کنید.

نکته اول این است ، باید یک سرمایه گذاری مطمئن و قابل نقد در مرحله اول داشته باشید، کارشناسانی که ما با آنها مشورت کردیم ، می گویند که به اندازه 3 ماه نقدینگی در دسترس داشته باشید؛ و حتی کمی دوراندیشانه تر ، 6 ماه. حتی برخی از کارشناسان این رقم را با توجه به شرایط شغلی شما ، اگر شغل قابل اطمینانی ندارید ، 9 تا 12 ماه میدانند .

علاوه بر این پسانداز اضطراری ، خوب است که قبل از خرید رمز ارزها اقدام به یک سرمایه گذاری کم ریسک اقدام کنید. تنها هنگامی که این اقدامات را انجام داده اید به سرمایه گذاری روی رمز ارزها فکر کنید.

اگر به سرمایه گذاری روی رمز ارزها فکر میکنید فقط به اندازه ای سرمایه گذاری کنید که با از دست دادن آن مشکلی ندارید. حالا به 4 سوال مهمی که درمورد آن صحبت کردیم برگردیم.

1-  چرا میخواهید رمز ارز بخرید ؟

مانند هر سرمایه گذاری دیگری اهدافتان را مشخص کنید ؛ آیا میخواهید رمز ارز بخرید تا یکشبه پولدار شوید ؟ نیاز نیست تا چندان تحقیق کنید تا بفهمید این ایده از نظر متخصصان مالی چقدر ناپخته است.

رمز ارز به عنوان سرمایه گذاری

اگر در سالهای اول شغلی تان هستید و سالهای زیادی تا بازنشستگی فاصله دارید ، رمز ارزها به عنوان یک سرمایه گذاری پر ریسک شناخته میشوند. اگر مایلید که 20 درصد از پورتفولیوی خود را به سرمایه گذاری های پر ریسک اختصاص دهید این سرمایه گذاری پر ریسک می تواند رمز ارز باشد. بر خلاف بازار های سهام که در بلند مدت روند رو به رشدی داشته اند ، رمز ارزها با توجه به ماهیت نامعلومشان ، پر ریسک محسوب می شوند. با این وجود روند کریپتو ها رو به رشد است و سرمایه گذارانی که نمی خواهند چیزی از دست بدهند می توانند روی ارزش بلند مدت آن فکر کنند. در حقیقت نکته مهم که ارزش رمز ارزها را بالا میبرد ، استفاده رمز ارزها از بلک چین است. بلک چین نحوه انجام کارها را تغییر میدهد . به هر حال چه نگاهی  به عنوان سرمایه گذاری به ارز دیجیتال دارید ، چه اینکه به عنوان یک دارایی دیجیتال هیجان انگیز به آن نگاه می کنید ، ارز دیجیتال را به عنوان راهی سریع برای پولدار شدن در نظر نگیرید.

توجه کنید که هنوز فاصله زیادی با پذیرفتن ارزهای دیجیتال به جای پول نقد داریم. ریسک های دیگری مانند قانون گذاری دولت ها برای ارز دیجیتال یا حتی ممنوع کردن آن هم وجود دارد.

2- تحمل ریسک تان چقدر است ؟

شما باید تحمل ریسک زیادی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال داشته باشید. با توجه به نوپا بودن بازار ( در مقایسه با بازار سهام مثلا) . بازار ارزهای دیجیتال می تواند بالا و پایین زیادی داشته باشد. تضمینی هم وجود ندارد برای اینکه ممکن است تمام دارایی تان را از دست بدهید. به این نکته توجه کنید که اگر تمام دارایی تان را در یک شب از دست بدهید چه احساسی پیدا می کنید.

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال تفاوت هایی با سرمایه گذاری های دیگر دارد. شما با سرمایه گذاری در سهام سود میگیرید و با سرمایه گذاری در زمینه املاک ، اجاره . اما در سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال امید این است که کسی ارز را بالاتر از میزان خرید شما از شما بخرد.

در مقابل افراد زیادی که از ارزهای دیجیتال سود کرده اند ، افراد زیادی وجود دارند که ضرر کرده اند.

3- کجا و چگونه می توانید و می خواهید رمز ارز بخرید؟

خرید رمز ارزها نیاز به کمی تحقیق دارد. نمیتوانید مستقیما به بانک مراجعه کنید و درخواست خرید رمز ارز بدهید . لازم است که کمی تحقیق کنید. در مورد نگهداری رمز ارزها نیز برخی با نگهداری رمز ارز در نرم افزارهای کلود در مقادیر کم البته موافقند و برخی نیز با نگهداری رمز ارزها در دیوایس های سخت افزاری برای امنیت بیشتر که البته ریسک گم شدن هم دارد.

4- چه رمز ارزی بخریم ؟

هزاران رمز ارز وجود دارد. بنابر این بهتر است تصمیم بگیرید چه رمز ارزی میخواهید بخرید قبل از اینکه هر پولی را خرج کنید. بیت کوین اولین و باارزش ترین و محبوب ترین رمز ارز است بنابراین طبیعی است که افراد به سمت آن کشیده شوند.

اما برخی از کارشناسان تاکید می کنند ، ضمن آنکه بهتر است مقداری از سرمایه خود را بیت کوین بخرید، بهتر است مقداری بیشتری را به رمز ارزهای گمنامی که ممکن است پتانسیل رشد زیادی داشته باشد تخصیص دهید. همانطور که سرمایه گذاری روی استارت آپ ها میتواند گاهی نتیجه بسیار بهتری از سرمایه گذاری های معمول تر داشته باشد. باید توجه کنید کهممکن است وقتی از 4000بیش از  رمز ارز موجود  صحبت می کنیم ، ممکن است بسیاری از آنها ناپدید شوند زیرا برای آنها استفاده ای وجود ندارد.

این مقاله ترجمه و خلاصه ای است از مقاله زیر در وب سایت تایم :

https://time.com/nextadvisor/investing/cryptocurrency/questions-to-ask-before-buying-cryptocurrency/

مطالب مرتبط :

10 رمز ارز موفق در سال 2021

بیت کوین چگونه کار میکند ؟