بیت کوین از ماکزیمم قیمتی 68000 دلاری در نوامبر 2021 ، کمتر از یکسال قبل، حالا به قیمت حدود 16500 دلاری رسیده است.

گرچه بازار رمز ارز تنوع زیادی دارد ، اما باید اذعان کرد، نقش بیت کوین در رهبری بازار تعیین کننده است ؛ چه از لحاظ حجم و چه از لحاظ روانی.

بازار بیت کوین الزاما نشان دهنده آینده بلک چین و رمز ارز ها نخواهد بود، اما به هر حال برای بررسی روند جالب است.

در حال حاضر آنچه اصطلاحا زمستان رمز ارزها است را پشت سر میگذاریم. بیت کوین سردمدار ارزهای دیجیتال روند چندان روبه بالایی را مدتهاست که تجربه نکرده است؛ از ابتدای سال 2022 تا به حال بیت کوین 60 درصد ارزش خود را از دست داده است.

روند قیمتی بیت کوین

پایین ترین قیمت بیت کوین ؟ طبیعتا قیمت 6 سنتی ابتدای شروع معاملات بیت کوین در سال 2010 به عنوان پایین ترین قیمت بیت کوین در نظر گرفته میشود؛ البته باید توجه داشت که قیمت بیت کوین در حقیقت در حد صفر بوده است ( در سال 2009 ) ولی اجازه بدهید همان 6 سنت ابتدای معاملات را در نظر بگیریم.

اوج قیمتی بیت کوین در سال 2021 در 10 نوامبر اتفاق افتاده است ، که به رقم خیره کننده 69000 دلار رسید. پس از ان به دلایل مختلف ، سقوط بازارها ، کرونا ،تردیدها در مورد آینده رمز ارزها در حال حاضر بیت کوین به قیمت 16000 دلار معامله میشود (آذر 1401).

باید توجه داشت علی رغم سقوط بالای بیت کوین نسبت به سقف 69 هزار دلاری اش، هم اکنون بیت کوین کمتر از 50 درصد بازار رمز ارزها را در اختیار دارد (حدود 303 میلیارد دلار). در مورد بیت کوین اگر برای تراکنش های مالی استفاده شود ، بایستی با نگرانی کمتری نسبت به نواسانات قیمتی آن نگاه کرد تا هنگامی که به عنوان سرمایه گذاری بلند مدت به بیت کوین نگاه میشود. در صورتی که نگاه صرفا تبدیل ریال به ارز دیجیتال باشد طبعا ارزهای باثبات تری مانند تتر قابل اطمینان تر هستند. در حال حاضر ارزش بازار ارزهای دیجیتال حدود 780 میلیارد دلار است .

منابع :

وضعیت بازار ، سقوط 60 میلیارد دلاری در دو روز

وضعیت قیمت بیت کوین و اتریوم

قیمت بیت کوین از ابتدا ، تاریخچه قیمت بیت کوین از سال2009