در مورد تعدیل نیرو در زمان کرونا زیاد مطلب منتشر شده است . در زمینه شغل های مرتبط با گردشگری ، رستوران ها و موارد مشابه تعدیل گسترده ای در سطح جهان اتفاق افتاده است که موارد آن را زیاد شنیدیم . اما از آن سو من برای اولین بار از یکی از دوستان شنیدم که نمی تواند نیروهای تعدیل شده قبلی را دعوت به کار کند و دلیل آن این نبود که در جای دیگری مشغول به کار شده اند، دلیل آن این بوده است که نمی خواهند کار کنند و اکثرا در خانه هستند، سوال بعدی این بود که از پس هزینه های زندگی برمی آیند ؟ جواب درستی برای این سوال نبود.

چند وقت پیش پادکست دیلی از نیویورک تایمز، در همین مورد پادکست جالبی تهیه کرده بود. واقعا دور از انتظار بود بسیاری از نیروهای کار تعدیل شده در رستوران ها و مراکز گردشگری به کار خود بازنگشته اند و در حال حاضر کمبود شدید در این بخش اشتغال بازار آمریکا وجود دارد. با تعدادی از رستوران داران شهرهای مختلف مصاحبه شده بود، اکثر آنها مجبور به پرداخت هزینه بالاتر برای شغل های قبلی به کارمندانی بودند که حتی تخصص کافی نداشتند. در یک مورد قابل توجه یک مرکز تفریحی در مونتانا در نزدیکی پارک ملی یلواستون، به دلیل نداشتن کارمند کافی شبی 20 تخت خود را نمیتواند به مشتری ارائه کند چون کارمند به تعداد کافی برای تمیز کردن اتاقها در اختیار ندارد ( در حالی که تمام افراد خانواده خود را دعوت به کار کرده است).

البته تهیه کنندگان پادکست به سراغ آن سوی ماجرا هم رفته اند. کارمندانی که از کار سخت و طاقت فرسا در آشپزخانه های شلوغ رها شده اند و برای اولین بار فرصت بهره بردن از زندگی را پیدا کرده اند. آنها با استفاده از حقوق بیکاری حالا روزها را به وقت گذارانی در کنار خانواده شان می گذرانند و اتفاقا بسیار راضی اند و برخی از آنها عنوان می کنند سراغ شغلهای ساده تر خواند رفت و هرگز به مشاغل سخت قبلی بر نخواهند گشت.

این پادکست در تاریخ 3 آگوست 2021 در پادکست Daily  The با عنوان اصلی Stories From the Great American Labor Shortage منتشر شده است.