میرور تریدینگ روشی برای معامله است که برای اولین بار در بازارهای فارکس مورد استفاده قرار گرفت ؛ میرور تریدینگ در حقیقت یک استراتژی است که به معامله گران اجازه میدهد تراکنشهای معامله گران موفق و با سابقه فارکس را کپی کنند و در معاملات تقریبا مشابه همزمان به کار گیرند.

میرور تریدینگ ابتدا فقط برای شرکتها در دسترس بود اما به مرور برای سرمایه گذاران خرد هم قابل دسترس شد.از زمان بوجود آمدن میرور تریدینگ در دهه سال 2000 ، میرور تریدینگ از تجارت های مشابه مانند کپی تریدینگ و سوشیال تریدینگ الهام گرفته است.

میرور تریدینگ ، به معامله گران اجازه میدهد تا با اجرای معاملات دیگران در حساب کاربری خودشان ، همان معامله را اجرا کنند ، میرور تریدینگ هم در بازار سهام و هم در فارکس قابل اجراست اما در بازار فارکس بسیار بیشتر معمول است.

میرور تریدینگ به عنوان یک گزینه جایگزین قابل قبول برای معامله گران در آمده است ، زیرا با ابزرا اطلاعات و شفافیت ؛ کیفیت را افزایش می دهد.

مفهوم میرور تریدینگ

ماهیت ماشینی و خودکار میرور تریدینگ ، میتواند جلوی تصمیمات احساسی سرمایه گذاران را بگیرد. کسانی که در فارکس میرور تریدینگ انجام می دهند ، معمولا از پلت فرم بروکر ها ( مانند متا تریدر ) برای بررسی تاریخچه و جزئیات استراتژی های مختلف تجاری استفاده میکنند. در بازار بورس بسیاری از خدمات کارگزاری ها یا سایت هایی مانند collective2.com استفاده میکنند. پس از تحقیق در مورد عملکرد ، ممعامله گران یک الگوریتم معامله را از بین گزینه های موجود ؛ با توجه به اهداف سرمایه گذاریشان ، تحمل ریسک ، میزان سرمایه گذاری و دارایی های مورد نظر برای سرمایه گذاری انتخاب می کند.

به عنوان مثال اگر یک معامله گر تحمل ریسک پایینی داشته باشد ، می تواند الگویی را پایین ترین حد سقوط میرور کند. وقتی توسعه دهنده ها معاملات خود را انجام می دهند ، این معامله ها با استفاده از یک نرم افزار که 5 روز هفته 24 ساعته کار می کند تکرار می شود. چند بروکر مهم در فارکس که خدمات میرور تریدینگ انجام می دهند شامل AvaTrade ، FXCM و Dukascopy هستند.

مزایای میرور تریدینگ

  • نقش احساسات را کاهش می دهد ؛ از آنجا که میرور تریدینگ مشخص می کند که چه زمانی معامله باز شود ، بسته یا اصلاح شود ؛ استرس ناشی از تصمیم گیری در معامله را از بین می برد. این مسئله بویژه برای سرمایه گذاران جدید که ممکن است بازار را طاقت فرسا ببینند بسیار راه گشا باشد.

در حقیقت یک سرمایه گذار می تواند به جای نگرانی از نوسانات روزمره بازار ، به سادگی عملکرد میرور تریدینگ های حساب خود را در آخر هفته بررسی کند و تعیین کند که آیا می خواهد از این استرتژی استفاده کند یا خیر.

  • نتایج تایید شده ؛ بروکر هایی که خدمات میرور تریدینگ را ارائه میدهند ، معمولا نتایج و عملکرد استراتژی هایی که روی پلت فرمشان آپلود کرده اند را بررسی می کنند و این به فیلتر و حذف معاملات از دست رفته می انجامد. به عنوان مثال یک بروکر ممکن است برای قبول یک استراتژی سابقه 12 ماهه سود دهی آن را بررسی کند ( با یک حداکثر میزان سقوط مشخص ).

هنگام انتخاب کارگزاری که خدمات میرور تریدینگ ارائیه می دهد ، سرمایه گذار باید سوال کند که آیا نتایج این استراتژی به طور دقیق تایید شده اند ؟

محدودیت های میرور تریدینگ ؛

  • مقاومت استراتژی ها ؛ برخی از استراتژی های میرور تریدینگ ممکن است تنها در شرایط خاصی از بازار نتایج خوبی ارائه دهند. به عنوان مثال یک استراتژی ممکن است عملکرد خوبی در بازارهای پرطرفدار داشته باشد ، اما در بازار های محدود عمل نکند. سرمایه گذاران باید یک الگوریتم را در بازارهای مختلف تست کنند تا از عملکرد آن اطمینان یابند.
  • ارزیابی ریسک ؛ گرچه بسیار ساده است تا بررسی کنید که فرآیند میرور تریدینگ به سود دهی رسیده است ؛ اما معمولا بررسی اینکه چه ریسکهایی پذیرفته شده تا به این سود برسیم به راحتی امکان پذیر نیست. به عنوان مثال ممکن است یک استراتژی که طی 12 ماه 300 درصد سود داشته باشد ابتدا فرآیندی عالی به نظر برسد ، اما تجزیه و تحلیل بیشتر ممکن است این مسئله را آشکار کند که سرمایه گذار برای رسیدن به این نتیجه 80 درصد سرمایه خود را از دست داده است.

کلاه برداری در میرور تریدینگ

رگولاتورهای آمریکایی و بریتانیایی در سال 2017 دویچه بانک را 630 میلیون دلار در رابطه با معاملات میرور تریدینگ جریمه کردند. البته این مطلب مربوط به معامله گران خرد نبوده و به مسئله پولشویی مربوط می شود. سهام بازار بورس روسیه با روبل در دویچه بانک روسیه خریداری و با دلار در دویچه بانک انگلستان به فروش می رفت. در واقع این روش برای سالها یک خط پولشویی ایجاد کرده بود. چنین فعالیتهای غیر قانونی را نباید با فرآیند اصلی قانونی میرور تریدینگ اشتباه گرفت.

منبع : Investopedia .